niedziela, 17 lipca 2016

Zdjęcia archiwalne # 41 (Potez XXV z 31. Eskadry Liniowej)


Trudno mi w to uwierzyć, ale ostatnie zdjęcie archiwalne pokazałem na blogu 19 miesięcy temu! Nie oznacza to bynajmniej, że wyczerpała mi się kolekcja i że pokazałem już wszystkie. Wręcz przeciwnie, zbiór cały czas się powiększa, ale niestety z powodu braku czasu nie miałem kiedy przysiąść nad tematami na bloga. Pomału będę próbował nadrabiać zaległości i mam w zanadrzu kilka ciekawych artykułów :)



Na dobry początek przedstawiam interesujące zdjęcie Poteza XXV, które niektórzy mogli już widzieć na moim profilu facebookowym.
Na fotografii widzimy Poteza XXVB2, który służy jako „pomoc naukowa” podczas szkolenia (najprawdopodobniej) mechaników lotniczych. Widzimy liczną grupę kursantów, którzy przysłuchują się wykładowi prowadzonemu przez instruktora z „mównicy”, jaką jest koło samolotu. Na skraju grupy po prawej stronie widać grupkę podoficerów w mundurach lotniczych, którzy przyglądają się wykładowi.



Samolot pochodzi z 31. Eskadry Liniowej 3. Pułku Lotniczego w Poznaniu, co udało się ustalić na podstawie oznaczeń, mimo że nie są one w pełni ukazane. Litera „P” pod skrzydłem wskazywała na 3. Pułk Lotniczy w Poznaniu, a wystający fragment iksa w kwadratowym godle otoczonym białą ramką w pełni potwierdzał przynależność do wspomnianej wyżej jednostki. Tło godła było zatem zielone. Maszyna nosi indywidualny numer „8”. 
31. Eskadra Liniowa użytkowała maszyn tego typu do 1937 roku.

Godło geometryczne stosowane przez 31. Eskadrę Liniową 3. Pułku Lotniczego w Poznaniu do 1931 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz