czwartek, 3 listopada 2016

Zdjęcia archiwalne # 42 (polscy lotnicy w Anglii)


W swojej kolekcji posiadam kilka zdjęć polskiego personelu lotniczego z różnych okresów. Niestety o bohaterach wielu z nich nie jestem w stanie powiedzieć nic pewnego. Rozpoznawanie pilotów nie jest moją najmocniejszą stroną, dlatego liczę na pomoc czytelników bloga, którzy już niejednokrotnie pomogli mi ustalić personalia polskich lotników. Być może ktoś rozpozna również osoby uwiecznione na niniejszej fotografii. Szukam także informacji o roku, w którym zrobiono zdjęcie. Za wszelkie sugestie i informacje z góry serdecznie dziękuję!



Zdjęcie wykonano w Anglii, a przynajmniej mundury są RAF-owskie. Jeden z mężczyzn ma na rękawie naszywkę mechanika lotniczego (śmigło), a dwóch posiada odznakę mechanika (technika) lotniczego. Ciekawe są dla mnie „POLANDY” na prostokątnych kawałkach materiału i z wyszytą lotniczą „gapą”, ale brytyjską (?). (Zdjęcia są dość duże, wystarczy otworzyć je w osobnej karcie).






 Czy ktoś może powiedzieć, do czego służyła torba u boku mechanika?



4 komentarze:

  1. Jest to na pewno personel naziemny z Dywizjonu Bombowego. Tyle narazie udało mi się ustalić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też podejrzewałem, że jest to personel związany z bombowcami. Wydaje mi się również, że panowie są dość poważni, może zdjęcie było zrobione po pogrzebie?

      Usuń
  2. Torba to maska p-gazowa. Na zdjęciu widać, że ma je pięć osób.
    Pod naszywką POLAND widnieje oznaka pilota RAF-u jednakże w przypadku personelu PSP jest to symbol RAF-u.
    Ryszard

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba błędnie napisałem, ze jest to oznaka pilota RAF-u. Jest to owszem oznaka RAF-u ale nie taka sama jak pilota RAF-u, tylko orzeł w locie z rozpostartymi skrzydłami bez liter RAF i korony.

    OdpowiedzUsuń