niedziela, 2 lutego 2014

Wrzesień 1939 zeszyt 5 – tankieta TK-3




Prezentuję model trzeciego pojazdu polskiego z serii Wrzesień 1939. Jest nim tankietka TK-3 dołączona do 5. zeszytu.



Model TK-3 składa się z 11 części. Wypraski mojego egzemplarza były odlane z twardego plastiku, który nie sprawiał problemów w obróbce. Spasowanie elementów jest bez zarzutu, a detale ponownie zostały odtworzone bardzo ładnie. 




Do zestawu jak zwykle dołączony był zeszyt z najważniejszymi informacjami o pojeździe, schematem malowania i zapowiedzią kolejnego numeru (ma nim być samochód pancerny Kfz 13, ale wydawca zasygnalizował, że może w jego miejsce pojawić się Panzer I Ausf.B).





Postanowiłem nie poprawiać niczego w modelu i wykonać go prosto z pudełka. Skupiłem się na malowaniu, z którego jestem najbardziej zadowolony. Myślę, że wyszło mi najlepiej z dotychczas ukończonych przez mnie polskich pojazdów (2 × TKS + C2P). Zdecydowałem również, że wykonam znacznie delikatniejszy weathering. Układ plam kamuflażu wzorowałem na zdjęciach egzemplarza TK-3 zachowanego w Polsce w stanie jezdnym.

 
Kolejny wrześniowy karaluch trafił do mojej lotniczej kolekcji. Znowu sprawił mi wiele frajdy. Zapraszam do galerii!















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz