Zdjęcie
przedstawia samolot LVG C.VI nr 1599/18 (o numerze bocznym 22) po kraksie z
dnia 7 kwietnia 1919 roku. Podporucznik pilot Tadeusz Prauss miał odebrać płatowiec
z zakładów w Lublinie, gdzie samolot był naprawiany. Tuż po starcie silnik
samolotu zaczął przerywać i tracić obroty. Pilot musiał lądować przymusowo w
terenie przygodnym niedaleko wsi Krępiec (w niektórych źródłach błędnie
podawana jest nazwa Krepiec, która jest zapewne zwykłą literówką). Pilot
wyszedł z kraksy bez szwanku, ale jego obserwator – sierż. Dąbski – doznał
dotkliwych potłuczeń. Samolot nie nadawał się do remontu.
Znane jest także
drugie zdjęcie tej maszyny pokazujące ją od przodu i z drugiej strony. Opublikowano ją na przykład w książce pt. 3. Eskadra
Wywiadowcza 1918–1920 Tomasza J. Kopańskiego. Zamieszczam je posiłkując się zdigitalizowanymi zbiorami Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz