niedziela, 2 czerwca 2013

Ił-2 m3 (2007 rok, Lotnictwo LWP # 1)

Lotnictwo LWP # 1


Wstęp

Ił-2 m3 od Eduarda w skali 1/72 miał być modelem łatwym, szybkim i przyjemnym w montażu i muszę przyznać, że oczekiwania tylko w niewielkim stopniu rozminęły się z rzeczywistością. Model powstał we wrześniu 2007 roku.

Motywacja

Po dwóch wrześniowych – dość trudnych – tematach przyszła kolej na łatwiejszy projekt. Postanowiłem skleić coś z drugiego bieguna historii naszego drugowojennego lotnictwa. Wybór padł na szturmowika z Lotnictwa LWP. Jest to póki co jedyny przedstawiciel serii „Lotnictwo LWP” w mojej kolekcji.



Waloryzacja

Model powstał prosto z pudełka, w którym znajdowała się skromna blaszka fototrawiona z elementami wyposażenia kokpitu i kilkoma drobiazgami zewnętrznymi. Ponadto w zestawie znajdziemy żywiczne koła, filtr powietrza i km strzelca. Od siebie dodałem tylko lufy działek i km-ów wykonane z igieł lekarskich. Rozwierciłem również rury wydechowe.

 




Montaż

Zgodnie z oczekiwaniami montaż przebiegał bez większych problemów. Jednakże nie obeszło się bez szpachli na przejściu skrzydło-kadłub. Poza tym wszystko pasowało do siebie jak należy. Dodatki fototrawione i żywiczne należycie pasowały do reszty.

Malowanie

W tym modelu postanowiłem po raz pierwszy wypróbować metodę preshadingu. Wzdłuż linii podziałowych wykonałem aerografem kilka czarnych linii. Następnie starałem się zapełniać panele tak, aby nie zamalowywać całkowicie czarnych linii. Byłem zadowolony z debiutu i bardzo spodobała mi się ta technika. Przy doborze barw  nieco improwizowałem, wiedziony myślą, że radzieckie samoloty częstokroć były malowane akurat taką farbą jaka była na stanie (choć czytałem, że jest to nieco przesadzona opinia).







Brudzenie

Model jest zdecydowanie pobrudzony, co było moim celowym działaniem. Wymyśliłem sobie, że przedstawię maszynę, która po intensywnym szkoleniu załóg trafiła od razu do jednostki frontowej. Dziś wiem, że brudzenie jest przesadzone, ale wtedy zdecydowane efekty bardzo mi się podobały. W sumie model do dziś przykuwa uwagę swoim wyświechtanym wyglądem.



Jednostka 

Model przedstawia maszynę z 1. eskadry 3. Pułku Lotnictwa Szturmowego z okresu przełomu lat 1944 i 1945.

Galeria















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz