poniedziałek, 19 maja 2014

Lublin R-X (Choroszy Modelbud 1/72; Lotnictwo II RP # 5)



Z przyjemnością prezentuję galerię drugiego ukończonego w tym roku modelu, którym jest Lublin R-X firmy Choroszy Modelbud w skali 1/72.



Sam model był dość trudnym zestawem. Niestety jakość odlewów była taka sobie, co nieco mnie zdziwiło. Byłem bowiem przyzwyczajony do znacznie lepszych produktów firmy Choroszy. Niemniej jest to jedyna alternatywa jeśli chcemy wykonać model Lublina R-X. Sam samolot nie jest tak dobrze znany jak jego następcy (np. Lubliny R-XIII), ale maszyny tego typu mają swoje miejsce  w historii lotnictwa polskiego. Przede wszystkim pewną renomę wyrobiły sobie podczas międzynarodowych rajdów. Lubliny nosiły wtedy atrakcyjne malowania i sporo ciekawych oznaczeń, ale ja mimo wszystko zdecydowałem się na mniej atrakcyjną wersję wojskową. 

Biorąc pod uwagę pewne niedoskonałości zestawu, które sprawiały nieco kłopotów przy spasowaniu, jestem zadowolony z efektu końcowego. Tym bardziej, że modele Lublinów R-X to zdecydowana rzadkość. Mam nadzieję, że i Wam przypadnie on do gustu.   

Zainteresowanych zapraszam do relacji z warsztatu, gdzie opisałem poszczególne etapy prac:







 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz