czwartek, 19 grudnia 2013

Wrzesień 1939 zeszyt 3 – ciągnik artyleryjski C2P




Przedstawiam drugi mój model z kolekcji „Wrzesień 1939”. Tym razem jest to lekki ciągnik artyleryjski C2P. Model był dołączony do trzeciego numeru serii, ale postanowiłem skupić się na sprzęcie polskim, pomijając na blogu modele pojazdów niemieckich (w drugim numerze dołączony był Panzer I).


Model C2P składa się z 14 części. Tym razem trafiłem na wypraski odlane w zdecydowanie bardziej miękkim plastiku, co mnie osobiście odpowiadało. Obróbka elementów była przez to łatwiejsza niż w przypadku twardego plastiku, z jakim miałem do czynienia przy budowie TKS-a. Mimo że miniatura jest niewielkich rozmiarów detale zostały odtworzone bardzo ładnie, zwłaszcza w przypadku układu jezdnego.






Postanowiłem wykonać model prosto z pudełka. Jedyne co dodałem to „szybki” wykonane z Clearfixa Humbrola. Decydując się na plandekę zasłonimy niemal całe wnętrze, które producent odtworzył na zadowalającym poziomie. Uznałem, że bez plandeki trzeba będzie jednak odtworzyć brakujące detale wnętrza, a ponieważ nie jest to główny nurt moich zainteresowań nie zdecydowałem się na wersję otwartą. Niemniej zestawowe wnętrze pomalowałem i przybrudziłem jak resztę pojazdu.



Do modelu dołączono broszurę o historii ciągnika C2P, jego użyciu w Wojsku Polskim i podczas kampanii wrześniowej. W następnym numerze zapowiedziany jest niemiecki czołg dowodzenia SdKfz 265 Panzerbefehlswagen, zatem kolejna recenzja pojawi się na blogu wraz z numerem piątym, z którym ma się ukazać model tankietki TK-3.  



To już drugi wrześniowy szkrab w mojej „pancernej” kolekcji. Ponownie był to bardzo przyjemny projekt.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz