Zdjęcie
przedstawia samolot LVG C.VI nr 1599/18 (o numerze bocznym 22) po kraksie z
dnia 7 kwietnia 1919 roku. Podporucznik pilot Tadeusz Prauss miał odebrać płatowiec
z zakładów w Lublinie, gdzie samolot był naprawiany. Tuż po starcie silnik
samolotu zaczął przerywać i tracić obroty. Pilot musiał lądować przymusowo w
terenie przygodnym niedaleko wsi Krępiec (w niektórych źródłach błędnie
podawana jest nazwa Krepiec, która jest zapewne zwykłą literówką). Pilot
wyszedł z kraksy bez szwanku, ale jego obserwator – sierż. Dąbski – doznał
dotkliwych potłuczeń. Samolot nie nadawał się do remontu.
sobota, 19 kwietnia 2014
wtorek, 15 kwietnia 2014
Śmigło od Po-2 (Pamiątki lotnicze # 3)
Dziś na blogu prezentuję kolejną
pamiątkę lotniczą z mojej kolekcji. Ponownie jest to śmigło, ale tym razem z nieco
innej ligi niż >> poprzednie <<
wtorek, 8 kwietnia 2014
Zdjęcia archiwalne # 32 (Rozbity SVA-10)
Zdjęcia archiwalne # 32
W dzisiejszym odcinku „Zdjęć archiwalnych” przedstawiam
kolejną fotografię nawiązującą do początków lotnictwa polskiego. Widzimy na nim
wrak włoskiego samolotu SVA-10, który rozbił się podczas pokazu na rakowickim
lotnisku w Krakowie.
niedziela, 6 kwietnia 2014
Recenzja zestawu # 6 (figurka Meriana Coopera w skali 1/48 Adalbertus)
Merian Cooper w skali 1/48
Dziś mam przyjemność zaprezentować
czytelnikom pierwszą recenzję w związku z podjęciem współpracy z firmą Arma
Hobby. Przedmiotem recenzji jest żywiczna figurka jednego z bohaterów
lotniczych działań wojny polsko-bolszewickiej.
Etykiety:
1/48,
7. Eskadra Myśliwska,
Adalbertus,
Arma Hobby,
Figurki,
Merian Cooper,
Modele żywiczne,
Partnerzy,
Recenzja,
Recenzja zestawu,
Współpraca
Subskrybuj:
Posty (Atom)